Zgodnie z założeniami projekt PRACTA został oficjalnie zakończony 28 lutego 2017, jednak nasze aktywności z nim związane będą trwały nadal. W ramach projektu udało nam się zrealizować wszystkie zakładane cele, choć niektóre zadania wymagały dłuższego niż zakładaliśmy czasu.
Przypomnijmy:
- przeprowadziliśmy badania pilotażowe wśród lekarzy i seniorów pozwalające na opracowanie narzędzi badawczych
- wykonaliśmy dwie tury badań lekarzy poz i ich pacjentów; zbadaliśmy 393 lekarzy dwukrotnie oraz w sumie 8960 pacjentów z województw: mazowieckiego, wielkopolskiego i łódzkiego
- opracowaliśmy i wdrożyliśmy szkolenie „Aktywizacja seniorów w praktyce medycznej” w dwóch formach: jako e-learning i jako artykuł edukacyjny
- do tej pory opublikowaliśmy 3 artykuły w międzynarodowych czasopismach, a kolejne są w recenzji i w przygotowaniu
1) Wlodarczyk D et al. Enhancing Doctors’ Competencies in Communication With and Activation of Older Patients: The Promoting Active Aging (PRACTA) Computer-Based Intervention Study. Journal of Medical Internet Research, 2017; 19(2):e45, doi:10.2196/jmir.6948
2) Jaworski M et al. Primary care patients’ expectations regarding medical appointments and their experiences during a visit: does age matter? Patient Preference and Adherence, 2017; 11; 1221–1233, doi:10.2147/PPA.S133390
3) Rzadkiewicz M et al. Activation of older patients through PRACTA intervention for primary healthcare doctors: does the method matter? European Journal of Public Health, 1–6, doi:10.1093/eurpub/ckx129
Projekt nasz dostarczył cennej wiedzy na temat możliwości i barier w zakresie aktywizowania seniorów przez lekarzy poz oraz wzbogacił dostępny repertuar metod kształcenia lekarzy w zakresie umiejętności komunikowania się i aktywizacji seniorów.
Zachęcamy do zapoznania się z głównymi wynikami naszych badań. [ plik do pobrania ]
Osoby lub instytucje zainteresowane naszym szkoleniem serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami.
Projekt finansowany z Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach
Prograu Polsko-Norweskiej Współpracy Badawczej